Pages

niedziela, 11 grudnia 2016

BMW Concept ActiveE

Model samochodu jest całkowicie napędzanego energią elektryczną. Bazujący na BMW serii 1 Coupé. 
Producent:Producent: BMWBMW
Napęd:Napęd: elektrycznyelektryczny
Model samochodu jest całkowicie napędzanego energią elektryczną. Bazujący na BMW serii 1 Coupé. BMW Concept ActiveE stanowi konsekwentną kontynuację działalności naukowo-badawczej BMW Group w kierunku rozwoju pojazdów napędzanych elektrycznie w ramach „project i”. Po raz pierwszy prezentowany jest przy tym model pozwalający na mobilność w stylu BMW bez emisji CO2.
 BMW Concept ActiveE posiada typowy dla BMW napęd na tylną oś, układ napędowy o potężnej mocy, umożliwiający dynamiczne przyspieszanie oraz wysoki stopień wydajności zapewniający wszechstronne możliwości użytkowania auta, wykraczające poza jazdę miejską. Dążąc do uzyskania mobilności bez emisji CO2, firma BMW Group kontynuuje rozwój napędu elektrycznego jako kolejnego filaru koncepcji BMW EfficientDynamics. Obok stałej optymalizacji wszystkich modeli wyposażonych w zwykły silnik spalinowy, wprowadzenia na rynek technologii BMW ActiveHybrid w pojazdach seryjnych i przydatności napędu wodorowego w codziennej eksploatacji, czego dowodem jest BMW Hydrogen 7, napęd elektryczny stanowi dodatkową opcję długotrwałej formy indywidualnej mobilności.
Samochód dysponuje przyspieszeniem od 0 do 60 km/h w czasie niespełna 4,5 sekundy, a od 0 do 100 km/h – poniżej 9 sekund, prędkość maksymalna: ok. 145 km/h (90 mph, ograniczona elektronicznie). Samochód na jednym doładowaniu wg amerykańskiego cyklu pomiarowego FTP72 wynosi 240 km (150 mil), czyli w codziennej eksploatacji z podłączonymi dodatkowymi odbiornikami, takimi jak klimatyzacja czy ogrzewanie szyb, zasięg bez ładowania wynosiłby 160 km (100 mil).

Audi e-tron

Ta luksusowa maszyna maszyna ma napęd na cztery silniki elektryczne (po dwa na przedniej i tylnej osi) o łącznej mocy 313 koni mechanicznych oraz gigantycznym momencie obrotowym 4,500 Nm. 
Producent:Producent: AudiAudi
Napęd:Napęd: elektrycznyelektryczny
Ta luksusowa maszyna maszyna ma napęd na cztery silniki elektryczne (po dwa na przedniej i tylnej osi) o łącznej mocy 313 koni mechanicznych oraz gigantycznym momencie obrotowym 4,500 Nm. Dwuosobowe coupe przyśpiesza do setki w 4,8 sekundy. Przyspieszenie od 60 do 120 km/h zajmuje maszynie 4,1 sekundy. Zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie model przypomina Audi R8 ednak jego dynamiczna sylwetka robi o wiele większe wrażenie. Pierwsze 100 pojazdów wyprodukowanych zostanie w 2012 roku.


Renault coraz mocniej rozwija się na rynkach pozaeuropejskich

Grupa Renault kontynuuje z powodzeniem strategię ofensywy na rynkach pozaeuropejskich. W 2012 roku Grupa pobiła kolejny rekord sprzedaży poza Europą sprzedając 1.279.598 samochodów (+ 9,1%). Po raz pierwszy w historii sprzedaż na te rynki stanowiła ponad połowę łącznej sprzedaży Grupy. Niemniej międzynarodowy sukces nie pozwolił na skompensowanie 18-procentowego spadku sprzedaży w Europie. Łączna sprzedaż Grupy na świecie wyniosła 2.550.286 samochodów, co daje spadek o 6,3% w stosunku do 2011 roku. 


Najważniejsze fakty roku 2012
 Na rynkach pozaeuropejskich: Grupa pobiła kolejny rekord sprzedaży i udziałów w rynku
w regionach Ameryki Środkowej i Południowej oraz Eurazji. Brazylia i Rosja są obecnie drugim
i trzecim rynkiem Grupy.

W Europie: w sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1.270.688 samochodów, co oznacza spadek o 18%.
Rok 2012 przyniósł poszerzenie gamy samochodów elektrycznych wraz z wprowadzeniem Twizy, które sprzedało się w ilości ponad 9 tys. sztuk. Dzięki Fluence Z.E. i Kangoo Z.E., Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie, w którym posiada 28% udziału.

Wprowadzone w ostatnim kwartale roku w Europie i w Turcji Nowe Clio odniosło sukces wśród klientów.
Samochody dostawcze: marka Renault zwiększyła swoje udziały w rynkach pozaeuropejskich,
a w Europie utrzymała pozycję lidera już po raz 15 z rzędu, zdobywając 15,5% udziałów w rynku.

 
Strategia rozwoju Grupy na rynkach pozaeuropejskich przynosi rezultaty. W 2012 roku pobiliśmy kolejny rekord sprzedaży na tych rynkach dzięki naszym dwóm markom: Renault i Dacii. Sukces ten nie skompensował w całości spadku sprzedaży w Europie.


W znacznie trudniejszych warunkach rynkowych niż przewidywano, skupiliśmy się na obronie naszej marży - oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego i Dyrektor Handlowy Grupy.
Sprzedaż poszczególnych marek
-      Sprzedaż marki Renault spadła o 6% w stosunku do 2011 roku, pomimo dużego wzrostu
o 13,9% na rynkach pozaeuropejskich.
2.124.773 samochody i stanowi 83% sprzedaży Grupy.
-      Sprzedaż marki Dacia wzrosła o 4,8% do poziomu 359.822 sztuk, dzięki poszerzeniu gamy
w 2012 r. wraz z pojawieniem się vana Lodgy, pierwszego samochodu dostawczego Dokker oraz odnowieniu Sandero i Logana.
-      Marka Renault Samsung Motors przeżywa spadek sprzedaży o 44,4% do poziomu 65.691 samochodów, w związku z restrukturyzacją swojej sieci sprzedaży i oferty produktowej, która ma przynieść poprawę sytuacji od 2013 roku. Nowy SM5 - pierwszy model wprowadzony
po przyjęciu Revival Plan marki, odnotował dobry debiut rynkowy.


W Europie: kryzys na rynku i niekorzystny mix rynkowy

W sytuacji kryzysu na rynku sprzedaż Grupy spadła o 18%, a jej udział w rynku ustalił się na poziomie 9,1% (- 1 punkt). Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych.

Jej sprzedaż ucierpiała na skutek załamania się rynków francuskiego oraz południowoeuropejskiego, na których marka jest silnie obecna.
Jednocześnie marka kontynuowała politykę zapoczątkowaną w 2011r. i polegającą na obronie marży jednostkowych:

1.     Restrukturyzacja sprzedaży w Wielkiej Brytanii (udział w rynku 2,4%, spadek o 1,6 punktu).

2.     W warunkach ostrej konkurencji cenowej kontynuowana była polityka utrzymania cen
i sprzedaży w poszczególnych kanałach pomimo starzejącej się gamy modeli w oczekiwaniu na wprowadzenie Nowego Clio.
     Już 15. rok z rzędu marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych, z udziałem 15,5% w rynku. 

   Renault jest także pierwszą marką oferującą 4 modele elektryczne, co zapewnia jej pozycję lidera na rynku europejskim z udziałem 28%.

  Marka Dacia poszerzyła swoją ofertę produktową dzięki wprowadzeniu Lodgy. Jej udział w rynku wyniósł 1,6%, co daje wzrost o 0,1 punktu. We Francji Dacia jest szóstą marką na rynku, a jej udział wzrósł o 0,1 punktu do poziomu 3,7%. W Hiszpanii marka umocniła swój udział o 0,6 punktu, co daje jej 2,3%.


 We Francji, pomimo spadku sprzedaży o 24,7%, marka Renault utrzymuje wiodącą pozycję na rynku samochodów osobowych - Twingo, Mégane i Scénic plasują się w czołówce w swoich segmentach. Marka dominuje też zdecydowanie na rynku samochodów dostawczych, w którym ma 32,1% udziałów (+ 0,1 punktu) i to pomimo spadku sprzedaży o 10,1%. Kangoo, Master
i Clio w wersji Société są trzema najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi spośród wszystkich marek.

Poza Europą: wzrost o 9,1% potwierdzający coraz silniejszy rozwój Grupy na rynkach pozaeuropejskich

  Udział sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich wzrósł o 7,1 punktu - stanowi ona obecnie 50,2% sprzedaży Grupy, w porównaniu do 43,1% w 2011 r.

  Grupa sprzedała 1.279.598 samochodów, bijąc kolejny rekord sprzedaży i osiągając wzrost we wszystkich regionach. Rozwój sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich jest możliwy dzięki odpowiednim produktom, dostosowanym do oczekiwań klientów (Pulse, Scala, Novo Clio, Nowy SM5) oraz produkcji samochodów na miejscu w oparciu o płytę podłogową M0 (Duster, Logan). Brazylia i Rosja są obecnie drugim i trzecim rynkiem Grupy.

  Marka Renault jest trzecią marką w Rosji. Jest także piątą marką w Brazylii, gdzie jej sprzedaż zdecydowanie przekroczyła próg 200 tys. samochodów.

  Sprzedaż samochodów dostawczych na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 14,6% do poziomu 99.690 samochodów (29,6% łącznej sprzedaży, wzrost o 5,6 punktu).


Region Eurazji: wzrost sprzedaży o 21,6%, Rosja staje się trzecim rynkiem Grupy
Grupa odnotowała w tym regionie rekordową sprzedaż niemal 208 tys. samochodów i po raz pierwszy przekroczyła poziom 6% udziału w rynku (6,2%).

W Rosji: marka Renault pobiła swój rekord sprzedaży (+ 22,7%) i udziałów w rynku (6,5%, + 0,6 punktu), sprzedając 189.852 samochody. Obecnie stała się trzecią marką na rynku dzięki silnemu wzrostowi w segmencie C (sprzedaż Mégane i Fluence wzrosła o 44%) oraz dzięki sukcesowi Dustera. Ten wprowadzony w marcu model już teraz figuruje wśród trzech najlepiej sprzedających się w kraju SUV-ów. Marka kontynuuje jednocześnie rozwój sieci handlowej, w której pojawiło się 15 nowych punktów sprzedaży, dzięki czemu ich łączna liczba na koniec 2012 roku wyniosła 153.


Region Ameryki Środkowej i Południowej: rekordowa sprzedaż (+ 13,6%) i udziały w rynku (6,6%, tj. + 0,5 punktu)

Grupa osiągnęła rekordową sprzedaż 450.916 samochodów oraz rekordowy udział w rynku,
do czego przyczynił się sukces nowo wprowadzonego modelu Duster oraz odnowienie Sandero.

Brazylia pozostała drugim pod względem wielkości rynkiem zbytu Grupy Renault dzięki wzrostowi sprzedaży o 24,3%, pomimo, iż rynek odnotował w tym okresie wzrost jedynie o 6,1%.


Dzięki 4-krotnie większemu wzrostowi niż średnia rynku, marka Renault pobiła kolejny rekord sprzedaży (241.594 samochody) i udziału w rynku (6,6%, tj. +1 punkt).

W Argentynie sprzedaż Grupy wzrosła o 12% pomimo spadku na rynku, bijąc nowy rekord - 118.727 samochodów. Udział Grupy w rynku wyniósł 14,8% (+ 1,8 punktu). Tym samym Argentyna stała się piątym rynkiem zbytu Grupy.

Grupa kontynuuje swój rozwój zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i dostawczych, rozbudowując sieć Renault Pro+, która obecnie obejmuje 46 punktów sprzedaży.

 
 Region Euromed i Afryki: wzrost sprzedaży o 4,4% i udziałów w rynku o 14,8% (+ 0,1 punktu)
Dzięki sprzedaży 360.918 samochodów Grupa pobiła swój rekord sprzedaży, umacniając swoją pozycję na najważniejszych rynkach tego regionu.

 
Algieria odnotowała rekordową sprzedaż (113.664 samochody), co daje wzrost o 51,5% i po raz pierwszy przekroczyła próg 100 tys. sprzedanych samochodów. Na tym silnie rosnącym rynku Grupa Renault zyskała 0,8 punktu udziałów w rynku. Wynosi on obecnie 26%. Liderem jest nadal marka Renault dzięki sukcesowi Logana i Clio, natomiast Dacia zajmuje obecnie czwartą pozycję
(w 2011 r. była szóstą marką).
W Maroku marki Grupy - Renault i Dacia - ponownie uplasowały się w czołówce sprzedaży
(47.709 samochodów, nowy rekord), a jej udział w rynku wyniósł 36,6%. 
W Rumunii Grupa utrzymała pozycję lidera z udziałem w rynku na poziomie 33,8% (28.225 sprzedanych samochodów). Dacia stale jest pierwszą marką na miejscowym rynku dzięki modelom Logan, Sandero i Duster.
W Turcji marka Renault jest nadal liderem na rynku samochodów osobowych z udziałem 13,1%
(-2.8 punktu), pomimo zakończenia sprzedaży modelu Symbol z silnikiem wysokoprężnym. Wprowadzenie Nowego Clio zostało uwieńczone sukcesem.


Region Azji i Pacyfiku: dynamiczny rozwój w Indiach
Rok 2012 upłynął pod znakiem rozwoju sprzedaży w Indiach. Gama Renault została poszerzona
do 5 produktów: po Fluence i Koleosie pojawiły się modele Pulse, Duster i Scala. Ich wprowadzenie świadczy o dążeniu Grupy do zajęcia liczącego się miejsca na tym rynku, który stanowi trzeci filar
w rozwoju Grupy na rynkach pozaeuropejskich, obok Rosji i Brazylii. Udział Grupy w rynku
wyniósł 1,1%.
W Chinach, gdzie ilość punktów sprzedaży Grupy zwiększyła się do 95, sprzedaż Renault wzrosła o 22,4% do poziomu 29.724 samochodów dzięki sukcesowi Koleosa i ofercie pełnej gamy sedanów, od Fluence po model Talisman.
W Korei sprzedaż odnotowała spadek o 45,1%. Renault Samsung Motors znajduje się w okresie przejściowym w związku z trwającą restrukturyzacją sieci sprzedaży oraz oferty produktowej.

 
Perspektywy handlowe Grupy Renault na rok 2013


Światowy rynek samochodów osobowych i dostawczych powinien odnotować w 2013 roku wzrost
o 3% w stosunku do 2012 roku, natomiast na rynku europejskim spodziewany jest spadek o min. 3%.


Dzięki strategii rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wprowadzeniu nowych, atrakcyjnych produktów Grupa Renault ponownie zakłada wzrost w roku 2013. Na rynkach pozaeuropejskim będziemy kontynuowali realizację przyjętej strategii rozwoju, a w Europie naszym celem będzie odzyskanie udziałów w rynku przy utrzymaniu korzystnej strategii handlowej. Wzrost naszej sprzedaży będzie napędzany Nowym Clio oraz mocną ofensywą produktową dzięki wprowadzeniu modeli: Captur, ZOE, Nowe Clio Grandtour, Nowa Thalia, Nowy Logan, Nowe Sandero, Nowe Fluence i Novo Clio
- oświadczył Jérôme Stoll, dyrektor handlowy Grupy.

Łączna sprzedaż Grupy Renault w podziale na poszczególne marki

Inny niż wszystkie - Samochód roku 2012


Ten zaszczytny tytuł otrzymał Volt, który zapewnia kierowcy komfort i pewność, że podczas jazdy nie skończy się energia. To pierwszy samochód, który produkuje własną energię elektryczną powodując zwiększenie zasięgu do około 600 km. 
Dzieje się tak dlatego, że elektryczna jednostka napędowa Voltec® napędza samochód przez cały czas, a głównym źródłem energii elektrycznej jest zaawansowany technologicznie akumulator litowo-jonowy, chłodzony lub ogrzewany cieczą.

W momencie gdy akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania, włącza się napędzany silnikiem spalinowym o pojemności 1,4l – generator. Informacja o zmianie trybu pojawia się na wyświetlaczu LCD.

Po 4 godzinnym ładowaniu samochodu w gniazdku 230V Volt jest gotowy do jazdy 80 kilometrów bez emisji spalin. Volt jest wyposażony w specjalny system zapobiegający wymontowaniu przenośnej jednostki ładującej. Dzięki temu zyskujemy pewność, że samochód podczas ładowania  jest odpowiednio chroniony.

Kolejną innowacją jest hamowanie regeneracyjne, umożliwiające odzyskanie energii w trakcie hamowania. Doładowany w ten sposób akumulator ma zwiększoną moc i wydłużony zasięg.

Volt charakteryzuje się elastycznym dopasowaniem do potrzeb kierowcy oraz warunków jazdy co umożliwia efektywne prowadzenie. Posiada cztery tryby:
Normalny – tryb standardowy najczęściej używany
Sport – tryb do dynamicznej jazdy
Góry – używany do jazdy po obszarach górskich o dużym nachyleniu, z optymalizacją osiągów auta
Hold – tryb opracowany specjalnie na rynek europejski, umożliwia kierowcy zachowanie całej energii zmagazynowanej w akumulatorze na czas jazdy w strefach o ograniczonej emisji spalin, gdzie mogą obowiązywać specjalne opłaty.

Jeśli chodzi o komfort jazdy i udogodnienia Volt wyposażony jest w:

 7-calowy kolorowy zestaw wskaźników LCD o wysokiej rozdzielczości

Radio wyposażone w system nawigacji, RDS i DAB oraz dysk twardy o pojemności 30 GB umożliwiający przechowywanie plików medialnych we wszystkich formatach (DVD, MP3, odtwarzanie plików AAC, przechowywanie muzyki/filmów/innych mediów)

Ultranowoczesny dotykowy system przełączników w konsoli centralnej

Strumieniowa transmisja muzyki za pośrednictwem technologii Bluetooth oraz możliwość korzystania z telefonu bez angażowania rąk dzięki wbudowanemu telefonowi wykorzystującemu antenę pojazdu do wzmocnienia sygnału telefonicznego oraz synchronizowania z książką telefoniczną

Wysokiej jakości system głośników stereo BoseTM składający się z 6 głośników i subwoofera zaprojektowany specjalnie dla Volta w celu zapewnienia światowej klasy jakości dźwięku, zgodnej ze standardami wyznaczonymi przez firmę Bose przy minimalnym zużyciu energii.

Podsumowanie techniczne
:

Rodzaj pojazdu: 5-drzwiowy; 4-osobowy; napęd na przednie koła Akumulator: akumulator litowo-jonowy o mocy 16 kWh, wyposażony w aktywny system kontroli temperatury wykorzystujący chłodzenie cieczą
Zasięg akumulatora: 40–80 km w zależności od rodzaju terenu, temperatury oraz techniki jazdy
Czas ładowania akumulatora: około 4 godziny (do pełnego naładowania, gniazdko o napięciu 230 V i natężeniu prądu16 A)
Całkowity zasięg: do 600 km
Elektrohydrauliczne, przednie i tylne wentylowane hamulce tarczowe z systemem ABS, system StabiliTrak® i system kontroli trakcji
System bezkluczykowego otwierania drzwi oraz zapłonu
Maksymalna prędkość: 161 km
Moc: 111 kW / 150 KM, moment obrotowy – 368 Nm
Gwarancja na 8 lat lub na 160 000 km
Według informacji, które podaje General Motors nowa wersja samochodu hybrydowego Chevrolet Volt, której sprzedaż rozpocznie się niebawem w USA zostanie wyposażona w lepsze ogniwa litowo-jonowe LiMn2O4 o nieco większej energii właściwej. 
Pakiet będzie gromadził łącznie 16,5 kWh energii (poprzednio 16 kWh), spowoduje to zwiększenie zasięgu auta w trybie elektrycznym o blisko 5 km, do ponad 61 km według testów EPA. Zużycie energii Volta w cyklu mieszanym wynosi około 21,8 kWh/100 km lub ponad 6,2 l/100 km, gdy po wyczerpaniu zapasu energii w akumulatorach włączy się silnik spalinowy.
Dotychczas właściciele Voltów przejechali już ponad 123 mln km, z czego ponad 76 mln km w trybie elektrycznym.