Bosch wspólnie z Volkswagenem zaprojektował dla tego modelu technologię wtrysku i jest dostawcą takich komponentów jak: sterownik silnika, wtryskiwacze przystosowane do zasilania gazem i benzyną oraz czujniki temperatury i średniego ciśnienia. Na 100 kilometrów Volkswagen eco up! zużywa tylko 2,9 kg gazu ziemnego, natomiast emisja CO2 wynosi zaledwie 79 gramów.
Gaz ziemny, znany także pod nazwą CNG (Compressed Natural Gas), jest wyjątkowo ekologicznym paliwem, ponieważ przy jego spalaniu powstaje do 25% mniej dwutlenku węgla (CO2) niż przy spalaniu benzyny. Przy zastosowaniu biogazu bilans CO2 wypada jeszcze korzystniej. Bosch pracuje już nad koncepcjami downsizingu, które w połączeniu z turbodoładowaniem jeszcze bardziej podnoszą efektywność i moc silników zasilanych gazem ziemnym.
Liczne rozwiązania dla silników zasilanych paliwami alternatywnymi
Gaz ziemny i inne paliwa alternatywne zdobywają na całym świecie coraz większą popularność. Dlatego Bosch już od wielu lat oferuje odpowiednie sterowniki silników i komponenty układów wtryskowych, które stanowią uzupełnienie szerokiego portfolio rozwiązań dla pojazdów z silnikami benzynowymi i diesla oraz pojazdów hybrydowych. Oprócz układów wtrysku gazu ziemnego do silników z zapłonem iskrowym, Bosch dostarcza także układy wtrysku przystosowane do zasilania etanolem. Etanol i benzyna mogą być mieszane w dowolnych proporcjach, w tzw. systemie Flexfuel, który odpowiednio dobiera parametry wtrysku tak, aby praca silnika była jak najbardziej efektywna. Biopaliwa mogą być stosowane także w połączeniu z silnikami diesla, co poprawia i tak już bardzo korzystny bilans CO2. Również dla takich silników Bosch ma w ofercie odpowiednie technologie wtrysku. Poza układem wtrysku Bosch dostarcza dla zwycięskiego modelu Volkswagen eco up! także inne komponenty, m.in. sterownik poduszek powietrznych, napęd wycieraczek oraz rozrusznik i alternator.
Liczne rozwiązania dla silników zasilanych paliwami alternatywnymi
Gaz ziemny i inne paliwa alternatywne zdobywają na całym świecie coraz większą popularność. Dlatego Bosch już od wielu lat oferuje odpowiednie sterowniki silników i komponenty układów wtryskowych, które stanowią uzupełnienie szerokiego portfolio rozwiązań dla pojazdów z silnikami benzynowymi i diesla oraz pojazdów hybrydowych. Oprócz układów wtrysku gazu ziemnego do silników z zapłonem iskrowym, Bosch dostarcza także układy wtrysku przystosowane do zasilania etanolem. Etanol i benzyna mogą być mieszane w dowolnych proporcjach, w tzw. systemie Flexfuel, który odpowiednio dobiera parametry wtrysku tak, aby praca silnika była jak najbardziej efektywna. Biopaliwa mogą być stosowane także w połączeniu z silnikami diesla, co poprawia i tak już bardzo korzystny bilans CO2. Również dla takich silników Bosch ma w ofercie odpowiednie technologie wtrysku. Poza układem wtrysku Bosch dostarcza dla zwycięskiego modelu Volkswagen eco up! także inne komponenty, m.in. sterownik poduszek powietrznych, napęd wycieraczek oraz rozrusznik i alternator.
Źródło:Bosch
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz