Ads 468x60px

środa, 6 stycznia 2016

Najlepsze ekonomiczne samochody używane za mniej niż 30 tys. zł. Zdjęcia i ogłoszenia

W czasie galopujących cen paliw, części zamiennych i usług serwisowych coraz więcej kierowców ponad prestiż marki samochodu przedkłada jego walory ekonomiczne.

Chociaż na rynku wtórnym ogłoszeń sprzedaży samochodów jest tysiące, znalezienie dobrego auta z udokumentowanym, niskim przebiegiem i bezwypadkową historią jest bardzo trudne. Ponieważ ceny w zachodniej Europie są podobne do tych w Polsce, coraz więcej handlarzy aby zarobić na sprzedaży, przywozi samochody pełne wad, które następnie są skrzętnie tuszowane przed nabywcą. Ryzyko kosztownych awarii można jednak ograniczyć wybierając sprawdzony, zbierający pochlebne opinie model samochodu. Mniej słabych punktów – to mniej kłopotów. Wraz z mechanikiem, Stanisławem Płonką wybraliśmy po sześć najlepszych naszym zdaniem samochodów w najpopularniejszych w Polsce segmentach B, C i D. Podzieliliśmy je na trzy grupy – o wartości do 10, 20 i 30 tys. zł.Samochody warte poniżej 10 tysięcy złotych Klasa B Mając ok. 6-9 tys. zł można kupić Fiata Punto II generacji produkowanego w latach 2000-2012. Samochód występuje w wersjach trzy i pięciodrzwiowej. Gama silników to benzynowe 1,2 o mocy 60 lub 80 KM, 1,4 oferujący 95 KM i 130-konne 1,8 montowane w sportowej wersji HGT. Wśród siników diesla można wybrać 70-konnego 1,3 Multijet lub 1,9 D w wersji 60-konnej. 80, 85 lub 100 KM oferują jednostki 1,9 JTD. Kierowcy chwalą przede wszystkim ośmiozaworową wersję 1,2, która znakomicie nadaje się do przeróbki na gaz LPG. Diesle także zbierają dobre recenzje, za regularną wymianę oleju i tankowanie dobrej jakości paliwa odpłacają się niskim spalaniem i bezawaryjną jazdą przez długie lata. Największe wady Fiata Punto II to przeciętna stylistyka i jakość plastików oraz materiałów tapicerskich. Pod względem mechanicznym samochód jest udaną konstrukcją. Drobne awarie dotyczą głównie osprzętu silnika – alternatora, rozrusznika, układu elektrycznego. Bez odpowiedniego zabezpieczenia mogą się także pojawić problemy z korozją podwozia i progów. Fiat Punto II. Ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych Kwota między 8 a 10 tys. zł wystarczy także na zadbany egzemplarz SEATa Ibizy II produkowanego między 1999 a 2002 rokiem. Samochód bazujący na podzespołach Volkswagena jest trwały, a jego sylwetka mimo upływu czasu prezentuje się bardzo ciekawie. Najlepsze silniki to benzynowe 1,4 75 KM oraz 1,9 TDI 90 KM. W ofercie jest także wolnossący diesel 1,9 SDI o mocy 68 KM. Wszystkie trzy rzadko sie psują. Diesel w cyklu miejskim potrafi zużyć poniżej 7 litrów oleju napędowego. Wady najczęściej wymieniane na forach internetowych to pękające linki sprzęgła, psujące się centralne zamki i wycierające się osłony klamek. Na szczęście ceny części zamiennych nie są wysokie, a wiele z nich można kupić na rynku wtórnym. SEAT Ibiza. Oferty sprzedaży w Regiomoto.pl Klasa C W przedziale do 10 tysięcy złotych najlepszy wybór to Toyota Corolla VIII generacji. Samochód słynie z bezawaryjnych, niezwykle trwałych silników oraz prostego zawieszenia, odpornego na polskie drogi. Gama silników to przede wszystkim jednostki benzynowe 1,4 i 1,6 VVT-i korzystające z technologii zmiennych faz rozrządu. Mniejszy rozwija moc 97 KM, większy 110 KM. Silniki są dynamiczne i mają mały apetyt na paliwo. Trzeci benzyniak to 1,3 86 KM. Także niezawodny, ale ze względu na gorsze osiągi mniej popularny. Diesle 2,0 D4D występują w wersji turbodoładowanej i wolnossącej. Na rynku trudno jednak je znaleźć. Korozja w bezwypadkowych egzemplarzach nie występuje. Największy minus to smutne, popielate wnętrze pełne plastiku. Toyota Corolla VIII. Sprawdź ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Mając 9-10 tys. zł warto rozejrzeć się za Fordem Focusem I generacji. Tyle pieniędzy wystarczy na egzemplarz wyprodukowany między 1998 a 2001 rokiem. Największe atuty tego modelu to trwałe i komfortowe wielowahaczowe zawieszenie, ponadczasowa stylistyka i dobre silniki benzynowe. Kierowcy najbardziej chwalą wersję 1,6 100 KM, która od wersji 1,4 jest znacznie bardziej dynamiczna, zużywając przy tym niewiele więcej paliwa. 1,8-litrowy turbodiesel nie lubi kiepskiej jakości paliwa, którego niestety w Polsce nie brakuje. Największym minusem samochodu jest kiepskie zabezpieczenie przed korozją. Pęcherze rdzy pojawiają się najczęściej na tylnej klapie w okolicy szyby i wokół zamka, na rantach błotników oraz w okolicy progów. Bardzo szybko w ogniska rdzy zamieniają się także niezabezpieczone odpryski lakieru. Kłopotów można uniknąć konserwując podwozie i profile zamknięte. Zabezpieczony w ten sposób samochód nie powinien sprawiać kłopotów. Ford Focus I. Sprawdź ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Klasa D Na pierwszy plan wysuwają się tu samochody japońskie. 9-10 tys. zł wystarczy na Hondę Accord VI generacji z 1998-1999 roku. Japończycy dla tego modelu przygotowali silniki benzynowe 1,6 (116 KM), 1,8 (136 KM), 2,0 (147 KM) i 2,3 (154 KM), Sportowa wersja 2,2 VTEC oferuje aż 212 KM. Zdecydowanie najmniej atrakcyjna propozycja to dwulitrowy diesel produkcji brytyjskiego Rovera. Stosunek osiągów do zużycia paliwa najlepiej wypada w wersjach benzynowych 1,8 i 2,0. Silniki Hondy uchodzą za bezawaryjne, przebiegi 300-400 tys. zł nie robią na nich większego wrażenia. Stylistycznie samochód jest poprawny także we wnętrzu, które przypomina juz nieco samochody europejskie. Podobnie jak w Civicach zdarza się tu korozja tylnych błotników w rejonie nadkoli. Szukasz używanej Hondy Accord? Tu znajdziesz ogłoszenia sprzedaży z całej Polski Drugi z polecanych Japończyków to Toyota Avensis I generacji. W porównaniu do Accorda jest lepiej zabezpieczona przed korozją, oferuje lepszego diesla, który powstał w Japonii. To jednostka 2,0 D4D o mocy 110 KM. Silniki benzynowe to 1,6 (101 i 110 KM), 1,8 (110 KM) i 2,0 (129 KM). Dwa ostatnie to wersja VVT-i, czyli tak samo jak w Corolli, korzystająca ze zmiennych faz rozrządu. Wadą Avensisa jest przede wszystkim smutne, szare, do bólu proste wnętrze. Toyota Avensis I generacji. Ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Samochody za 10-20 tysięcy złotych Klasa A Jednym z najbardziej udanych samochodów w tej klasie i przedziale cenowym jest Toyota Yaris I generacji. Samochód można kupić z 1,4-litrowym dieslem D4D o mocy 75 KM, lub jednym z trzech benzyniaków: 1,0 (65 lub 68 KM), 1,3 (86 i 87 KM) i 1,5 (106 KM). Według nas najciekawsza propozycja to benzyniak 1,3 którego moc w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy tak małym samochodem. Silnik jest przy tym bardzo oszczędny, zużywa w cyklu mieszanym ok. 7 litrów benzyny. Jeszcze mniej, zaledwie 5-6 litrów paliwa to zużycie małego diesla. Samochód jest wolny od wad konstrukcyjnych skutkujących powtarzającymi się awariami konkretnych podzespołów. Korozja w zasadzie tu nie występuje. Podobnie jak w Avensisie z tego okresu, minus za toporne wnętrze. 11-12 tys. zł to minimalna cena zadbanego egzemplarza z 2001-2002 roku z jednostką benzynową 1,3. Za diesla z 2002-2003 roku zapłacimy minimum 13-14 tys. zł. Sprawdź ogłoszenia sprzedaży używanych egzemplarzy Toyoty Yaris W niemieckich raportach niezawodności znakomite oceny zbiera Mitsubishi Colt VI generacji produkowanej od 2004 roku. Gama silników jest tu podobna do Yarisa. Benzyniaki to 1,1 (75 KM) i 1,3 (95 KM). Największy, 1,5-litrowy silnik występuje w wersji wolnossącej (109 KM) oraz turbodoładowanej (150 KM). Diesel 1,5 DID występuje w odmianach 68 i 95-konnej. W portalach ogłoszeniowych najczęściej można znaleźć Colta 1,3, który poza tym, że rzadko się psuje zużywa także mało paliwa. Cykl mieszany potrafi zamknąć wynikiem na poziomie 6-6,5-litra na setkę. Do najczęstszych usterek zalicza się stosunkowo szybkie zużycie łączników stabilizatora oraz wadliwe auto-alarmy. W manewrowaniu po mieście przeszkadza duża średnica zawracania. Jak to w samochodach japońskich z tego okresu wnętrze nie grzeszy estetycznymi plastikami. Ceny zadbanych i sprawnych Coltów VI zaczynają się od 13-14 tys. zł. Mitsubishi Colt. Sprawdź ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Klasa C SEAT Leon I. Niektórzy nazywają go sportową wersją Volkswagena Golfa. Porównanie nie jest przypadkowe, jako samochód grupy VW dzieli z Golfem i Skodą Octavią sporo podzespołów. W porównaniu do Golfa i Octavii zawieszenie Leona jest nieco twardsze, co miało podkreślać jego sportowe zacięcie. Gama silników to benzyniaki 1,4 (75 KM), 1,6 (100, 102 i 105 KM), 1,8 (125 KM), 1,8 turbo (180, 210, 224 KM) i 2,8 (204 KM) oraz diesle 1,9 SDI (wolnossący – 68 KM) i 1,9 TDI o mocy 90 i 110 KM. Wersje 100, 130 i 150-konna zamiast pompy mają wtryskiwacze paliwa. auto występuje z manualnymi skrzyniami w wersji pięcio i sześciobiegowej, lub z czteroprzełożeniowym automatem. Samochód został znakomicie zabezpieczony przed korozją i jest bardzo dobrze wykonany. Za ładny egzemplarz z 2002 roku trzeba zapłacić ok. 16 tys. zł. Ceny diesli z lat 2004-2005 mogą przekraczać 20 tys. zł. SEAT Leon. Ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych z całej Polski Skoda Octavia. Nieprzypadkowo jeden z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku wtórnym. Octavia I to samochód bardzo prostej konstrukcji, zbudowany we współpracy z Volkswagenem, od którego dostał przede wszystkim płytę podłogową i silniki. Propozycje benzynowe to jednostki 1,6, 1,8 i 2,0 diesel to słynący z trwałości 1,9 TDI. Spośród benzyniaków do przeróbki na LPG najlepiej wybrać silnik 1,6. Najlepsze osiągi zapewni 1,8 w wersji turbodoładowaej o mocy 150 KM. Najbardziej ekonomiczna i bezawaryjna propozycja to 1,9 TDI, który w Octavii występował w najprostszej, 90-konnej wersji. Mechanicy przekonują, że bez remontu można nim przejechać nawet 800 tys. km. Sporym atutem tego modelu jest olbrzymi bagażnik, który w wersji liftback ma 528 litrów pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy powiększamy je do 1328 l. Kombi to 548 l powiększane do 1512 l. Bolączki to przede wszystkim drobne awarie osprzętu, m.in. przepływomierzy i czujników ABS. W wersji 1,8 T zdarzają się kłopoty ze smarowaniem turbosprężarki. Powtarzają sie także awarie pomp paliwowych. Ceny Octavii I zaczynają się od 9-10 tys. zł, ale za zadbany egzemplarz z 2002-2003 roku trzeba zapłacić ok. 14-15 tys. zł. Szukasz używanej Skody Octavii? Tu znajdziesz ogłoszenia z całej Polski Klasa D Volkswagen Passat. mając między 10 a 20 tys. zł warto rozejrzeć się za piątą generacją tego samochodu, produkowaną między 1996 a 2004 rokiem. Samochód występuje z silnikami benzynowymi 1,6 (100 i 102 KM), 1,8 (125 KM), 1,8 turbo (150 KM) i 2,0 (115, 120 i 130 KM). Rzadziej, ale na ryku także można spotkać egzemplarze z jednostkami 2,3 (150 lub 170 KM) oraz 2,8 (193 KM) i 4,0 (275 KM). Diesle sprzed liftingu z 2001 roku to jednostka 1,9 TDI o mocy 90, 110 lub 115 KM, przy czym najmocniejsza to już wersja z pompowtryskiwaczami. 2,5 V6 TDI to piąty z ropniaków, który nie uchodzi jednak za trwały. Pasat B5 po liftingu oferował silniki 1,9 TDI o mocy 100 i 130 KM, a w końcowej fazie produkcji także 2,0 TDI, który na początku produkcji miał jednak kłopoty z głowicą i układem wtryskowym. Największą bolączką tego samochodu jest wielowahaczowe zawieszenie, które nie zawsze wytrzymuje trudy jazdy po polskich drogach. Wymiana kompletu wahaczy przy użyciu zamienników może kosztować nawet ok. 2000 zł. Volkswagen Passat. Sprawdź oferty sprzedaży z całej Polski Do ok. 20 tys. zł spadły już ceny Audi A6 C6 z końcówki produkcji, czyli lat 2002-2004. Samochód jest świetnie wykonany i oferuje bardzo dużo miejsca. W bagażniku mieści od 455 do 1590 litrów (po złożeniu kanapy). Z Octavią i Passatem dzieli diesla 1,9 TDI, który występuje tu w wersji 110, 115 i 130-konnej. A6 można kupić także z 2,5-litrową jednostką V6. Silniki benzynowe to 1,8, 2,0, 2,4 i 2,7 występujące w wariantach mocy od 125 do 250 KM. Auto z 1998 roku można kupić już za ok. 10-11 tys. zł. 20 tys. zł przy odrobinie szczęścia wystarczy na egzemplarz z 2002-2003 roku. Jeśli samochód nie był uderzony, nie należy obawiać się korozji. Używane Audi A6. Ogłoszenia sprzedaży samochodów z całej Polski Samochody za 20-30 tysięcy złotych Klasa B Honda Jazz. III generacja produkowana od 2007 roku to jeden z najładniejszych samochodów klasy miejskiej na rynku. Ponadczasową, dynamiczną sylwetkę łączy ze świetnie wykonanym wnętrzem i znakomitymi silnikami benzynowymi - 1,2 90 KM oraz 1,3 100 KM. W ofercie nie ma diesla, ale dla oszczędnych kierowców przygotowano hybrydę IMA, w której silnik elektryczny działa na zasadzie turbosprężarki, dostarczając w razie potrzeby jednostce spalinowej dodatkową moc. Wersja benzynowa to minimum 27-28 tys. zł, hybryda ponad 30 tys. zł. Za mniej niż 20 tys. zł można kupić Jazza poprzedniej generacji. Nie będzie już tak ładny, ale także nie powinien sprawiać kłopotów pod względem mechanicznym. Honda Jazz. Ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Opel Corsa IV generacji to auto produkowane od 2006 roku. Na giełdzie taki samochód można kupić już za ok. 16-17 tys. zł, ale dobrze wyposażony egzemplarz z małym przebiegiem to minimum 19-20 tys. zł. Im bliżej 30 tys. zł, tym samochód będzie młodszy. Gama silników Corsy D to benzyniaki 1,0, 1,2, 1,4 i 1,6 w wersjach o mocy od 60 do 210 KM. Ze względu na kiepskie osiągi i niską kulturę pracy odradzamy trzycylindrowe 1,0. Najlepszy wybór to 86-konne 1,2 oraz 90 i 101-konne 1,4. Gama diesli to 1,3 i 1,7 CDTI w kilku wersjach. Wszystkie wykorzystują technologię Common Rail. chociaż na forach internetowych zbierają pochlebne recenzje, naszym zdaniem lepszy wybór to ekonomiczne benzyniaki, które także rzadko się psują i są bardziej odporne na kiepskiej jakości paliwo. Opel Corsa D. Ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Klasa C Audi A4 VI generacji było produkowane w latach 2000-2004. Samochody z końca produkcji kosztują w tej chwili ok. 23-26 tys. zł. Samochód można wybrać z silnikiem benzynowym 1,6, 1,8 lub 2,0, a diesle to 1,9 i 2,5 TDI. W zależności od wersji silnikowej manualna skrzynia biegów może mieć pięć lub sześć przełożeń. A4 występuje także z bezstopniową przekładnią automatyczną Multitronic. Silniki benzynowe rzadko się psują, ale w wersji 1,8 i 2,0 w cyklu miejskim trzeba się przygotować na zużycie paliwa na poziomie powyżej 10 litrów na setkę. Dlatego najbardziej polecana wersja to 1,9 TDI w wersji 130 KM z sześciobiegową skrzynią manualną. Nadwozia A4 są ocynkowane i raczej nie korodują. Używane Audi A4. Ogłoszenia sprzedaży samochodów z całej Polski Toyota Auris I to samochód produkowany przez pięć lat od 2007 roku. Na polskim rynku udanie zastąpił Corollę Hatchback. Auto oferuje 354 l przestrzeni bagażowej oraz ciekawe wnętrze przypominające w środkowej części kokpitu panel sterowania w statku kosmicznym. Najpopularniejsze w Polsce silniki to oszczędny diesel 1,4 D4D zużywający w cyklu mieszanym 6 litrów ropy i benzynowe 1,6 (124 KM) oraz 1,4 (97 KM). Ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od ok. 24 tys. zł, ale chcąc kupić auto z niewielkim przebiegiem, silnikiem diesla i udokumentowana historią serwisową trzeba mieć ok. 30 tys. zł. Szukasz używanej Toyoty Auris? Tu znajdziesz ogłoszenia sprzedaży z całego kraju Klasa D Honda Accord VII generacji to jeden z najgroźniejszych konkurentów niezwykle popularnego, ale nie do końca udanego Volkswagena Passata B6. Japoński samochód może się podobać dzięki dynamicznej, sportowej sylwetce, zarówno w wersji sedan jak i kombi. Silniki benzynowe występują w wersjach 2,0 155 KM i 2,4 190 KM. 2,2-litrowy diesel oferuje 140 KM. To jednostka nowoczesna, wykorzystująca technologię Common Rail. Jej atutem jest cicha praca i niskie zużycie paliwa, które w mieście może spaść nawet do 7 litrów na 100 km. Słabe punkty? W wersji sprzed liftingu, produkowanej w latach 2004-2006 może pękać kolektor wydechowy. Używając kiepskiego oleju i przeciągając terminy jego wymiany w dieslach trzeba się liczyć także z koniecznością wymiany łańcucha rozrządu, który normalnie jest częścią niewymienną. Ładnego Accorda można kupić już za ok. 25 tys. zł. Honda Accord VII generacji. Ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl Volkswagen Touran. To auto łączące w sobie zalety kombi i minivana. Samochód można kupić w wersjach pięcio lub siedmioosobwej. Pierwsze wersje Tourana to głównie silniki 1,9 TDI 90 i 105 KM. W wersji poliftingowej zastąpiła je jednostka 2,0 TDI, która w początkowej fazie produkcji cierpiała na usterki głowicy i układu wtryskowego. Miała 140 KM mocy. Benzyniaki to najpierw 1,6 FSI 115 KM i 2,0 FSI 150 KM. Później do gamy dołączyły turbodoładowane jednostki 1,4 TSI o mocy 140 i 170 KM. Najlepszy wybór to 1,9 TDI. Jednostki benzynowe wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa nie są podatne na montaż instalacji LPG. Pojemność bagażnika Tourana to wyjściowo 695 litrów, które można powiększyć do 1989 l. 30 tys. zł wystarczy na samochód w wersji po liftingu z 2007 roku.

6 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przekonany, że większość z nas szuka auta ekonomicznego i jest to całkowicie zrozumiałe. Tym bardziej, że przy okazji można wykupić bardzo dobre ubezpieczenie w https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-volkswagen/ więc ogólna kwota na pewno będzie satysfakcjonująca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie takie auta na pewno są bardzo często wybierane w naszym kraju i muszę przyznać, że moje również jest ekonomiczne. Jak gdzieś jadę w trasę i niestety zdarzy się awarie to już nie raz pomoc drogowa https://drogowipomocnicy.pl/ ratowała mnie z takiej opresji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jestem zdania, że najważniejszą kwestią jest to aby nasz samochód był niezawodny i zawsze dowoził nas do celu. Tym bardziej, że jeśli przytrafi się jakaś awaria samochodu to wiem, że wtedy pomoc drogowa https://www.pomocdrogowalublin.pl/ na pewno będzie w stanie każdemu pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie sam zakup auta jest niezwykle ważny i muszę przyznać, że ja również bardzo chętnie kupuję samochody do lekkiej naprawy. Bardzo fajnie, że właśnie w serwisie blacharsko-lakierniczym http://autoserwiskrak.pl/ bez najmniejszego problemu są w stanie zrobić cuda z naprawą auta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie to przede wszystkim mój samochód musi być sprawny i oby jak najrzadziej się psuł. W takich sytuacjach wiem dokładnie, że jak coś to pomoc drogowa https://pomocdrogowa.tychy.pl/ jest zawsze gotowa by nam pomóc na trasie.

    OdpowiedzUsuń

 
Blogger Templates