Najważniejsze fakty roku 2012
Na rynkach pozaeuropejskich: Grupa pobiła kolejny rekord sprzedaży i udziałów w rynku
w regionach Ameryki Środkowej i Południowej oraz Eurazji. Brazylia i Rosja są obecnie drugim
i trzecim rynkiem Grupy.
W Europie: w sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1.270.688 samochodów, co oznacza spadek o 18%.
Na rynkach pozaeuropejskich: Grupa pobiła kolejny rekord sprzedaży i udziałów w rynku
w regionach Ameryki Środkowej i Południowej oraz Eurazji. Brazylia i Rosja są obecnie drugim
i trzecim rynkiem Grupy.
W Europie: w sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1.270.688 samochodów, co oznacza spadek o 18%.
Rok 2012 przyniósł poszerzenie gamy samochodów elektrycznych wraz z wprowadzeniem Twizy, które sprzedało się w ilości ponad 9 tys. sztuk. Dzięki Fluence Z.E. i Kangoo Z.E., Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie, w którym posiada 28% udziału.
Wprowadzone w ostatnim kwartale roku w Europie i w Turcji Nowe Clio odniosło sukces wśród klientów.
Wprowadzone w ostatnim kwartale roku w Europie i w Turcji Nowe Clio odniosło sukces wśród klientów.
Samochody dostawcze: marka Renault zwiększyła swoje udziały w rynkach pozaeuropejskich,
a w Europie utrzymała pozycję lidera już po raz 15 z rzędu, zdobywając 15,5% udziałów w rynku.
Strategia rozwoju Grupy na rynkach pozaeuropejskich przynosi rezultaty. W 2012 roku pobiliśmy kolejny rekord sprzedaży na tych rynkach dzięki naszym dwóm markom: Renault i Dacii. Sukces ten nie skompensował w całości spadku sprzedaży w Europie.
W znacznie trudniejszych warunkach rynkowych niż przewidywano, skupiliśmy się na obronie naszej marży - oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego i Dyrektor Handlowy Grupy.
Sprzedaż poszczególnych marek
- Sprzedaż marki Renault spadła o 6% w stosunku do 2011 roku, pomimo dużego wzrostu
o 13,9% na rynkach pozaeuropejskich.
2.124.773 samochody i stanowi 83% sprzedaży Grupy.
- Sprzedaż marki Dacia wzrosła o 4,8% do poziomu 359.822 sztuk, dzięki poszerzeniu gamy
w 2012 r. wraz z pojawieniem się vana Lodgy, pierwszego samochodu dostawczego Dokker oraz odnowieniu Sandero i Logana.
- Marka Renault Samsung Motors przeżywa spadek sprzedaży o 44,4% do poziomu 65.691 samochodów, w związku z restrukturyzacją swojej sieci sprzedaży i oferty produktowej, która ma przynieść poprawę sytuacji od 2013 roku. Nowy SM5 - pierwszy model wprowadzony
po przyjęciu Revival Plan marki, odnotował dobry debiut rynkowy.
W Europie: kryzys na rynku i niekorzystny mix rynkowy
W sytuacji kryzysu na rynku sprzedaż Grupy spadła o 18%, a jej udział w rynku ustalił się na poziomie 9,1% (- 1 punkt). Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych.
Jej sprzedaż ucierpiała na skutek załamania się rynków francuskiego oraz południowoeuropejskiego, na których marka jest silnie obecna.
a w Europie utrzymała pozycję lidera już po raz 15 z rzędu, zdobywając 15,5% udziałów w rynku.
Strategia rozwoju Grupy na rynkach pozaeuropejskich przynosi rezultaty. W 2012 roku pobiliśmy kolejny rekord sprzedaży na tych rynkach dzięki naszym dwóm markom: Renault i Dacii. Sukces ten nie skompensował w całości spadku sprzedaży w Europie.
W znacznie trudniejszych warunkach rynkowych niż przewidywano, skupiliśmy się na obronie naszej marży - oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego i Dyrektor Handlowy Grupy.
Sprzedaż poszczególnych marek
- Sprzedaż marki Renault spadła o 6% w stosunku do 2011 roku, pomimo dużego wzrostu
o 13,9% na rynkach pozaeuropejskich.
2.124.773 samochody i stanowi 83% sprzedaży Grupy.
- Sprzedaż marki Dacia wzrosła o 4,8% do poziomu 359.822 sztuk, dzięki poszerzeniu gamy
w 2012 r. wraz z pojawieniem się vana Lodgy, pierwszego samochodu dostawczego Dokker oraz odnowieniu Sandero i Logana.
- Marka Renault Samsung Motors przeżywa spadek sprzedaży o 44,4% do poziomu 65.691 samochodów, w związku z restrukturyzacją swojej sieci sprzedaży i oferty produktowej, która ma przynieść poprawę sytuacji od 2013 roku. Nowy SM5 - pierwszy model wprowadzony
po przyjęciu Revival Plan marki, odnotował dobry debiut rynkowy.
W Europie: kryzys na rynku i niekorzystny mix rynkowy
W sytuacji kryzysu na rynku sprzedaż Grupy spadła o 18%, a jej udział w rynku ustalił się na poziomie 9,1% (- 1 punkt). Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych.
Jej sprzedaż ucierpiała na skutek załamania się rynków francuskiego oraz południowoeuropejskiego, na których marka jest silnie obecna.
Jednocześnie marka kontynuowała politykę zapoczątkowaną w 2011r. i polegającą na obronie marży jednostkowych:
1. Restrukturyzacja sprzedaży w Wielkiej Brytanii (udział w rynku 2,4%, spadek o 1,6 punktu).
2. W warunkach ostrej konkurencji cenowej kontynuowana była polityka utrzymania cen
i sprzedaży w poszczególnych kanałach pomimo starzejącej się gamy modeli w oczekiwaniu na wprowadzenie Nowego Clio.
Już 15. rok z rzędu marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych, z udziałem 15,5% w rynku.
Renault jest także pierwszą marką oferującą 4 modele elektryczne, co zapewnia jej pozycję lidera na rynku europejskim z udziałem 28%.
Marka Dacia poszerzyła swoją ofertę produktową dzięki wprowadzeniu Lodgy. Jej udział w rynku wyniósł 1,6%, co daje wzrost o 0,1 punktu. We Francji Dacia jest szóstą marką na rynku, a jej udział wzrósł o 0,1 punktu do poziomu 3,7%. W Hiszpanii marka umocniła swój udział o 0,6 punktu, co daje jej 2,3%.
We Francji, pomimo spadku sprzedaży o 24,7%, marka Renault utrzymuje wiodącą pozycję na rynku samochodów osobowych - Twingo, Mégane i Scénic plasują się w czołówce w swoich segmentach. Marka dominuje też zdecydowanie na rynku samochodów dostawczych, w którym ma 32,1% udziałów (+ 0,1 punktu) i to pomimo spadku sprzedaży o 10,1%. Kangoo, Master
i Clio w wersji Société są trzema najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi spośród wszystkich marek.
Poza Europą: wzrost o 9,1% potwierdzający coraz silniejszy rozwój Grupy na rynkach pozaeuropejskich
Udział sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich wzrósł o 7,1 punktu - stanowi ona obecnie 50,2% sprzedaży Grupy, w porównaniu do 43,1% w 2011 r.
Grupa sprzedała 1.279.598 samochodów, bijąc kolejny rekord sprzedaży i osiągając wzrost we wszystkich regionach. Rozwój sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich jest możliwy dzięki odpowiednim produktom, dostosowanym do oczekiwań klientów (Pulse, Scala, Novo Clio, Nowy SM5) oraz produkcji samochodów na miejscu w oparciu o płytę podłogową M0 (Duster, Logan). Brazylia i Rosja są obecnie drugim i trzecim rynkiem Grupy.
Marka Renault jest trzecią marką w Rosji. Jest także piątą marką w Brazylii, gdzie jej sprzedaż zdecydowanie przekroczyła próg 200 tys. samochodów.
Sprzedaż samochodów dostawczych na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 14,6% do poziomu 99.690 samochodów (29,6% łącznej sprzedaży, wzrost o 5,6 punktu).
Region Eurazji: wzrost sprzedaży o 21,6%, Rosja staje się trzecim rynkiem Grupy
Grupa odnotowała w tym regionie rekordową sprzedaż niemal 208 tys. samochodów i po raz pierwszy przekroczyła poziom 6% udziału w rynku (6,2%).
W Rosji: marka Renault pobiła swój rekord sprzedaży (+ 22,7%) i udziałów w rynku (6,5%, + 0,6 punktu), sprzedając 189.852 samochody. Obecnie stała się trzecią marką na rynku dzięki silnemu wzrostowi w segmencie C (sprzedaż Mégane i Fluence wzrosła o 44%) oraz dzięki sukcesowi Dustera. Ten wprowadzony w marcu model już teraz figuruje wśród trzech najlepiej sprzedających się w kraju SUV-ów. Marka kontynuuje jednocześnie rozwój sieci handlowej, w której pojawiło się 15 nowych punktów sprzedaży, dzięki czemu ich łączna liczba na koniec 2012 roku wyniosła 153.
Region Ameryki Środkowej i Południowej: rekordowa sprzedaż (+ 13,6%) i udziały w rynku (6,6%, tj. + 0,5 punktu)
Grupa osiągnęła rekordową sprzedaż 450.916 samochodów oraz rekordowy udział w rynku,
do czego przyczynił się sukces nowo wprowadzonego modelu Duster oraz odnowienie Sandero.
Brazylia pozostała drugim pod względem wielkości rynkiem zbytu Grupy Renault dzięki wzrostowi sprzedaży o 24,3%, pomimo, iż rynek odnotował w tym okresie wzrost jedynie o 6,1%.
Dzięki 4-krotnie większemu wzrostowi niż średnia rynku, marka Renault pobiła kolejny rekord sprzedaży (241.594 samochody) i udziału w rynku (6,6%, tj. +1 punkt).
W Argentynie sprzedaż Grupy wzrosła o 12% pomimo spadku na rynku, bijąc nowy rekord - 118.727 samochodów. Udział Grupy w rynku wyniósł 14,8% (+ 1,8 punktu). Tym samym Argentyna stała się piątym rynkiem zbytu Grupy.
Grupa kontynuuje swój rozwój zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i dostawczych, rozbudowując sieć Renault Pro+, która obecnie obejmuje 46 punktów sprzedaży.
Region Euromed i Afryki: wzrost sprzedaży o 4,4% i udziałów w rynku o 14,8% (+ 0,1 punktu)
Dzięki sprzedaży 360.918 samochodów Grupa pobiła swój rekord sprzedaży, umacniając swoją pozycję na najważniejszych rynkach tego regionu.
Algieria odnotowała rekordową sprzedaż (113.664 samochody), co daje wzrost o 51,5% i po raz pierwszy przekroczyła próg 100 tys. sprzedanych samochodów. Na tym silnie rosnącym rynku Grupa Renault zyskała 0,8 punktu udziałów w rynku. Wynosi on obecnie 26%. Liderem jest nadal marka Renault dzięki sukcesowi Logana i Clio, natomiast Dacia zajmuje obecnie czwartą pozycję
(w 2011 r. była szóstą marką).
W Maroku marki Grupy - Renault i Dacia - ponownie uplasowały się w czołówce sprzedaży
(47.709 samochodów, nowy rekord), a jej udział w rynku wyniósł 36,6%.
W Rumunii Grupa utrzymała pozycję lidera z udziałem w rynku na poziomie 33,8% (28.225 sprzedanych samochodów). Dacia stale jest pierwszą marką na miejscowym rynku dzięki modelom Logan, Sandero i Duster.
W Turcji marka Renault jest nadal liderem na rynku samochodów osobowych z udziałem 13,1%
(-2.8 punktu), pomimo zakończenia sprzedaży modelu Symbol z silnikiem wysokoprężnym. Wprowadzenie Nowego Clio zostało uwieńczone sukcesem.
Region Azji i Pacyfiku: dynamiczny rozwój w Indiach
Rok 2012 upłynął pod znakiem rozwoju sprzedaży w Indiach. Gama Renault została poszerzona
do 5 produktów: po Fluence i Koleosie pojawiły się modele Pulse, Duster i Scala. Ich wprowadzenie świadczy o dążeniu Grupy do zajęcia liczącego się miejsca na tym rynku, który stanowi trzeci filar
w rozwoju Grupy na rynkach pozaeuropejskich, obok Rosji i Brazylii. Udział Grupy w rynku
wyniósł 1,1%.
W Chinach, gdzie ilość punktów sprzedaży Grupy zwiększyła się do 95, sprzedaż Renault wzrosła o 22,4% do poziomu 29.724 samochodów dzięki sukcesowi Koleosa i ofercie pełnej gamy sedanów, od Fluence po model Talisman.
W Korei sprzedaż odnotowała spadek o 45,1%. Renault Samsung Motors znajduje się w okresie przejściowym w związku z trwającą restrukturyzacją sieci sprzedaży oraz oferty produktowej.
Perspektywy handlowe Grupy Renault na rok 2013
Światowy rynek samochodów osobowych i dostawczych powinien odnotować w 2013 roku wzrost
o 3% w stosunku do 2012 roku, natomiast na rynku europejskim spodziewany jest spadek o min. 3%.
Dzięki strategii rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wprowadzeniu nowych, atrakcyjnych produktów Grupa Renault ponownie zakłada wzrost w roku 2013. Na rynkach pozaeuropejskim będziemy kontynuowali realizację przyjętej strategii rozwoju, a w Europie naszym celem będzie odzyskanie udziałów w rynku przy utrzymaniu korzystnej strategii handlowej. Wzrost naszej sprzedaży będzie napędzany Nowym Clio oraz mocną ofensywą produktową dzięki wprowadzeniu modeli: Captur, ZOE, Nowe Clio Grandtour, Nowa Thalia, Nowy Logan, Nowe Sandero, Nowe Fluence i Novo Clio
- oświadczył Jérôme Stoll, dyrektor handlowy Grupy.
Łączna sprzedaż Grupy Renault w podziale na poszczególne marki
1. Restrukturyzacja sprzedaży w Wielkiej Brytanii (udział w rynku 2,4%, spadek o 1,6 punktu).
2. W warunkach ostrej konkurencji cenowej kontynuowana była polityka utrzymania cen
i sprzedaży w poszczególnych kanałach pomimo starzejącej się gamy modeli w oczekiwaniu na wprowadzenie Nowego Clio.
Już 15. rok z rzędu marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych, z udziałem 15,5% w rynku.
Renault jest także pierwszą marką oferującą 4 modele elektryczne, co zapewnia jej pozycję lidera na rynku europejskim z udziałem 28%.
Marka Dacia poszerzyła swoją ofertę produktową dzięki wprowadzeniu Lodgy. Jej udział w rynku wyniósł 1,6%, co daje wzrost o 0,1 punktu. We Francji Dacia jest szóstą marką na rynku, a jej udział wzrósł o 0,1 punktu do poziomu 3,7%. W Hiszpanii marka umocniła swój udział o 0,6 punktu, co daje jej 2,3%.
We Francji, pomimo spadku sprzedaży o 24,7%, marka Renault utrzymuje wiodącą pozycję na rynku samochodów osobowych - Twingo, Mégane i Scénic plasują się w czołówce w swoich segmentach. Marka dominuje też zdecydowanie na rynku samochodów dostawczych, w którym ma 32,1% udziałów (+ 0,1 punktu) i to pomimo spadku sprzedaży o 10,1%. Kangoo, Master
i Clio w wersji Société są trzema najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi spośród wszystkich marek.
Poza Europą: wzrost o 9,1% potwierdzający coraz silniejszy rozwój Grupy na rynkach pozaeuropejskich
Udział sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich wzrósł o 7,1 punktu - stanowi ona obecnie 50,2% sprzedaży Grupy, w porównaniu do 43,1% w 2011 r.
Grupa sprzedała 1.279.598 samochodów, bijąc kolejny rekord sprzedaży i osiągając wzrost we wszystkich regionach. Rozwój sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich jest możliwy dzięki odpowiednim produktom, dostosowanym do oczekiwań klientów (Pulse, Scala, Novo Clio, Nowy SM5) oraz produkcji samochodów na miejscu w oparciu o płytę podłogową M0 (Duster, Logan). Brazylia i Rosja są obecnie drugim i trzecim rynkiem Grupy.
Marka Renault jest trzecią marką w Rosji. Jest także piątą marką w Brazylii, gdzie jej sprzedaż zdecydowanie przekroczyła próg 200 tys. samochodów.
Sprzedaż samochodów dostawczych na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 14,6% do poziomu 99.690 samochodów (29,6% łącznej sprzedaży, wzrost o 5,6 punktu).
Region Eurazji: wzrost sprzedaży o 21,6%, Rosja staje się trzecim rynkiem Grupy
Grupa odnotowała w tym regionie rekordową sprzedaż niemal 208 tys. samochodów i po raz pierwszy przekroczyła poziom 6% udziału w rynku (6,2%).
W Rosji: marka Renault pobiła swój rekord sprzedaży (+ 22,7%) i udziałów w rynku (6,5%, + 0,6 punktu), sprzedając 189.852 samochody. Obecnie stała się trzecią marką na rynku dzięki silnemu wzrostowi w segmencie C (sprzedaż Mégane i Fluence wzrosła o 44%) oraz dzięki sukcesowi Dustera. Ten wprowadzony w marcu model już teraz figuruje wśród trzech najlepiej sprzedających się w kraju SUV-ów. Marka kontynuuje jednocześnie rozwój sieci handlowej, w której pojawiło się 15 nowych punktów sprzedaży, dzięki czemu ich łączna liczba na koniec 2012 roku wyniosła 153.
Region Ameryki Środkowej i Południowej: rekordowa sprzedaż (+ 13,6%) i udziały w rynku (6,6%, tj. + 0,5 punktu)
Grupa osiągnęła rekordową sprzedaż 450.916 samochodów oraz rekordowy udział w rynku,
do czego przyczynił się sukces nowo wprowadzonego modelu Duster oraz odnowienie Sandero.
Brazylia pozostała drugim pod względem wielkości rynkiem zbytu Grupy Renault dzięki wzrostowi sprzedaży o 24,3%, pomimo, iż rynek odnotował w tym okresie wzrost jedynie o 6,1%.
Dzięki 4-krotnie większemu wzrostowi niż średnia rynku, marka Renault pobiła kolejny rekord sprzedaży (241.594 samochody) i udziału w rynku (6,6%, tj. +1 punkt).
W Argentynie sprzedaż Grupy wzrosła o 12% pomimo spadku na rynku, bijąc nowy rekord - 118.727 samochodów. Udział Grupy w rynku wyniósł 14,8% (+ 1,8 punktu). Tym samym Argentyna stała się piątym rynkiem zbytu Grupy.
Grupa kontynuuje swój rozwój zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i dostawczych, rozbudowując sieć Renault Pro+, która obecnie obejmuje 46 punktów sprzedaży.
Region Euromed i Afryki: wzrost sprzedaży o 4,4% i udziałów w rynku o 14,8% (+ 0,1 punktu)
Dzięki sprzedaży 360.918 samochodów Grupa pobiła swój rekord sprzedaży, umacniając swoją pozycję na najważniejszych rynkach tego regionu.
Algieria odnotowała rekordową sprzedaż (113.664 samochody), co daje wzrost o 51,5% i po raz pierwszy przekroczyła próg 100 tys. sprzedanych samochodów. Na tym silnie rosnącym rynku Grupa Renault zyskała 0,8 punktu udziałów w rynku. Wynosi on obecnie 26%. Liderem jest nadal marka Renault dzięki sukcesowi Logana i Clio, natomiast Dacia zajmuje obecnie czwartą pozycję
(w 2011 r. była szóstą marką).
W Maroku marki Grupy - Renault i Dacia - ponownie uplasowały się w czołówce sprzedaży
(47.709 samochodów, nowy rekord), a jej udział w rynku wyniósł 36,6%.
W Rumunii Grupa utrzymała pozycję lidera z udziałem w rynku na poziomie 33,8% (28.225 sprzedanych samochodów). Dacia stale jest pierwszą marką na miejscowym rynku dzięki modelom Logan, Sandero i Duster.
W Turcji marka Renault jest nadal liderem na rynku samochodów osobowych z udziałem 13,1%
(-2.8 punktu), pomimo zakończenia sprzedaży modelu Symbol z silnikiem wysokoprężnym. Wprowadzenie Nowego Clio zostało uwieńczone sukcesem.
Region Azji i Pacyfiku: dynamiczny rozwój w Indiach
Rok 2012 upłynął pod znakiem rozwoju sprzedaży w Indiach. Gama Renault została poszerzona
do 5 produktów: po Fluence i Koleosie pojawiły się modele Pulse, Duster i Scala. Ich wprowadzenie świadczy o dążeniu Grupy do zajęcia liczącego się miejsca na tym rynku, który stanowi trzeci filar
w rozwoju Grupy na rynkach pozaeuropejskich, obok Rosji i Brazylii. Udział Grupy w rynku
wyniósł 1,1%.
W Chinach, gdzie ilość punktów sprzedaży Grupy zwiększyła się do 95, sprzedaż Renault wzrosła o 22,4% do poziomu 29.724 samochodów dzięki sukcesowi Koleosa i ofercie pełnej gamy sedanów, od Fluence po model Talisman.
W Korei sprzedaż odnotowała spadek o 45,1%. Renault Samsung Motors znajduje się w okresie przejściowym w związku z trwającą restrukturyzacją sieci sprzedaży oraz oferty produktowej.
Perspektywy handlowe Grupy Renault na rok 2013
Światowy rynek samochodów osobowych i dostawczych powinien odnotować w 2013 roku wzrost
o 3% w stosunku do 2012 roku, natomiast na rynku europejskim spodziewany jest spadek o min. 3%.
Dzięki strategii rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wprowadzeniu nowych, atrakcyjnych produktów Grupa Renault ponownie zakłada wzrost w roku 2013. Na rynkach pozaeuropejskim będziemy kontynuowali realizację przyjętej strategii rozwoju, a w Europie naszym celem będzie odzyskanie udziałów w rynku przy utrzymaniu korzystnej strategii handlowej. Wzrost naszej sprzedaży będzie napędzany Nowym Clio oraz mocną ofensywą produktową dzięki wprowadzeniu modeli: Captur, ZOE, Nowe Clio Grandtour, Nowa Thalia, Nowy Logan, Nowe Sandero, Nowe Fluence i Novo Clio
- oświadczył Jérôme Stoll, dyrektor handlowy Grupy.
Łączna sprzedaż Grupy Renault w podziale na poszczególne marki
Ogólnie sam fakt posiadania samochodu jest dla wielu osób bardzo ważny i ja jeszcze chcę dodać, że również fajnie jest wiedzieć co zrobić w awaryjnych momentach. Uważam, że dobrą opcją jest wezwanie pomocy drogowej https://pomocdrogowa.tychy.pl/ na której wiem, że można polegać.
OdpowiedzUsuń